MENGAPA SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE

Masuk tahun 2023 ni, dah lebih 7 tahun saya jadi pengguna  setia jenama Shaklee. Selain vitamin, Shaklee juga ada rangkaian penjagaan muka, penjagaan rambut & pencuci pakaian dan rumah juga tau. 

Setiap rangkaian dari produk termasuk vitamin Shaklee akan mementingkan ;

1. Keselamatan

2. Jaminan keberkesanan

3. Dibuktikan oleh Sains

Kiranya semua produk Shaklee ni dijamin selamat. Jadi apa nak takut? Boleh guna tanpa was-was. 


Keistimewaan Vitamin Shaklee Yang Ramai Tidak Tahu

Vitamin Shaklee bukanlah dihasilkan untuk mengaut keuntungan semata-mata. Sejarah asal vitamin Shaklee adalah apabila pengasasnya, iaitu Dr Forrest C Shaklee yang mempunyai masalah kesihatan sejak lahir telah di diagnosed dengan penyakit Tuberculosis. 

Mengikut para doktor, jangka hayat Dr Forrest C Shaklee tidak lama. Sebab masa ni akses kepada perubatan sangat terhad. Jadi maknya bawak beliau jauh dari pembangunan, bebas pencemaran berbanding kehidupan di bandar. Dan akhirnya, Dr Forrest C Shaklee telah membesar dengan sihat berbanding rakan sebayanya. 

Dari situlah beliau memulakan proses untuk hasilkan herba, yang bernama Vitalized mineral atau dikenali sebagai multivitamin pertama di dunia. 


1. Mementingkan Kesihatan Alam Sekitar

Dr Forrest C Shaklee sangat mementingkan kesihatan alam sekitar. Sebab itu setiap vitamin Shaklee dan juga rangkaian produk dari Shaklee yang dihasilkan akan dipastikan tidak merosakkan alam sekitar. 

Ia bebas sari bahan kimia berbahaya. Malah bahan-bahan yang digunakan juga memberi kesan positif kepada alam sekitar. 

Selain alam sekitar, Shaklee juga tidak membuat kajian ke atas haiwan. Dalam penghasilan produk Shaklee tidak ada isu kekejaman terhadap binatang.

 

2. Mengutamakan Kesihatan 

Dalam syarikat Shaklee yang bukan berpaksikan wang ringgit semata-mata, kesihatan adalah satu keutamaan. Sebab itu, nak hasilkan sesuatu vitamin memerlukan masa yang lama kerana ingin memastikan pembuatannya sempurna.

Selain itu, nak dapatkan bahan mentah yang akan melalui proses panjang kerana Shaklee mengutamakan Beyond Organic. 


3. Barisan Doktor Pakar dan Saintis

Di sebalik jenama Shaklee, ada barisan doktor  pakar dan saintis yang bertanggungjawab memastikan setiap vitamin terhasil berkesan untuk baik pulih tahap kesihatan.

Mereka sudah puluhan tahun dalam bidang kajian ini, ada Pemenang Hadiah Nobel dalam bidang pakar perubatan. 


4. Kualiti Melangkaui Organik

Kita sering dengan tentang organik tetapi di Shaklee, organik terlalu rendah sebab itu ia melangkaui organik. 

Jangan risau tentang pengambilan vitamin Shaklee. Kerana ia bebas gluten, tanpa kekejaman dan produk yang tidak melalui genetik modifikasi. 

Melangkaui organik di mana setiap bahan mentah akan disaring lebih 350 bahan pencemar. Untuk capai status organik, bahan mentah perlu ditapis lebih dari 100. Namun Shaklee telah melebihi tahap organik. 

Kesimpulannya, vitamin Shaklee sangatlah berkualiti. Sebab itulah ira tak ragu-ragu untuk pilih vitamin Shaklee dan setia sehingga ke hari ini. 

Untuk anda yang pertama kali ingin mencuba vitamin Shaklee, boleh terus WHATSAPP ira. 

Comments

Popular Posts