7 KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE KEPADA TUBUH BADAN

Assalamualaikum! Bila kita sebut tentang Vitamin C mesti semua orang sudah tahu kan? Vitamin C ni salah satu vitamin yang paling ramai orang consume. Semua golongan memerlukan vitamin C. Ada pelbagai jenis vitamin C di luar sana tetapi kita perlu bijak ketika memilih.  Dan kalau korang nak tahu, Vitamin C ni adalah salah satu favourite supplement ira. 

Entry kali ni, Ira nak ceritakan tentang kepentingan Vitamin C Shaklee untuk tubuh badan. 



Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh. Tahu tak tubuh kita mampu melakukan pelbagai perkara tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Sebab itu lah kita perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh badan sama ada melalui pemakanan harian atau supplemen. 

Keistimewaan Vitamin C Shaklee

• Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus dengan vitamin C.

• Mempunyai sistem pelepasan berperingkat untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurangkan pembaziran. 

• Produk semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung.

• Sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.


7 KEPENTINGAN VITAMIN C SHAKLEE UNTUK TUBUH BADAN


 1. Meningkatkan Sistem Imun

Sistem imun yang kuat sangat penting untuk melindungu tubuh daripada jangkitan penyakit. Vitamin C adalah nutrient yang membantu meningkatkan sistem imun. 


2. Meningkatkan Kesihatan Jantung

Vitamin C Shaklee membantu dalam menghasilkan kolagen yang penting untuk pembentukan tisu ikat dalam dinding arteri. Ini membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan menjaga kardiovaskular yang sihat. 


3. Meningkatkan Penyerapan Zat Besi

Vitamin C Shaklee membantu meningkatkan penyerapan zat besi dari makanan dan menjadikannya lebih mudah untuk mengekalkan tahap zat besi yang mencukupi dalam tubuh. Terutamanya untuk wanita hamil sering mengalami masalah kekurangan zat besi. 


4. Meningkatkan Kecantikan Kulit

Vitamin C adalah sejenis antioksidan yang membantu melindungi kulit daripada radikal bebas yang boleh merosakkan kulit. Ia membantu mencerahkan kulit, mengurangkan kedutan dan meningkatkan  keserian wajah. Pengambilan vitamin C yang cukup dapat menjadikan kulit lebih sihat dan berseri. 


5. Meningkatkan Kesuburan

Vitamin C Shaklee memainkan peranan penting dalam meningkatkan kesuburan wanita. Ia membantu meningkatkan kualiti telur dan mengurangkan risiko kesuburan. 


6. Memperbaiki Tekanan Darah

Vitamin C telah dikaitkan dengan penurunan tekanan darah rendah dalam beberapa kajian. Dengan mengambil vitamin C Shaklee secara konsisten, anda dapat membantu mengawal tekanan darah anda dan mengurangkan risiko penyakit berbahaya. 


7. Melindungi daripada Radikal Bebas

Vitamin C adalah antioksidan yang kuat yang melindungi sel-sel tubuh badan daripada kerosakan radikal bebas. Ini sangat penting untuk mengurangkan risiko kanser dan penuaan awal. 



Kesimpulannya, Vitamin C Shaklee adalah nutrien yang sangat  penting bagi kesihatan tubuh badan. Dengan mengmbilnya secara konsisten, anda dapat meningkatkan sistem imun, kesihatan jantung, penyerapan zat besi, kulit, kesuburan, tekanan darah dan radikal bebas. Jadi, pastikan anda memasukkan vitamin C Shaklee dalam diet harian anda.

Jika  ingin mengetahui lebih lanjut tentang Vitamin C Shaklee atau lain-lain produk Shaklee, anda boleh terus hubungi saya di WHATSAPP


#blogmegaShaklee #Shakleethrive2023 #Shakleetriumph2023 # PengedarShakleeJohorBahru








Comments

Popular Posts