SET MENGANDUNG SHAKLEE PILIHAN TERBAIK BAKAL IBU MENGANDUNG

Rasa macam tak asing lagi kan bila setiap kali mengandung, mesti bakal ibu akan menghadapi bermacam-macam dugaan sepanjang kehamilan. Misalnya alahan yang teruk, kejang kaki, GDM ketika hamil, HB low, gigi rapuh, sakit-sakit badan dan sebagainya. Macam Ira sendiri, alahan muntah-muntah sangat teruk sampailah usia kandungan 6 bulan. Orang cakap azab betul. Hahaha tapi nak buat macam mana kan? Setiap orang “pregnancy journey” lain-lain. 

So, untuk entry kali ni Ira nak kongsikan tentang keperluan wanita mengandung sepanjang kehamilan. Tahu tak, dalam usaha kita mendapatkan zuriat yang sempurna dan sihat dari segi fizikal dan mental, ianya kena bermula dari sebelum kehamilan terjadi. 

Di setiap peringkat kehamilan anda, bermula dari proses kelahiran hingga ke penyusuan, ianya adalah masa berharga untuk perkembangan sihat anak anda.

Jom kita tengok beberapa nutrien penting yang diperlukan sewaktu kehamilan.



Protein sangat penting untuk tumbesaran dan perkembangan bayi. Dan protein ini juga sangat penting untuk mengelakkan daripada berlakunya strechmark! Amalkan protein dari awal kehamilan, in sha Allah bakal ibu tak perlu risau lagi tentang strechmark. Pengalaman diri sendiri sepanjang amalkan protein shake Shaklee, bukan saja strechmark tak muncul tapi kulit tak lagi kusam dan rambut tak gugur sepanjang pregnant. Jangan tak tahu, protein juga bantu untuk meningkatkan produksi susu ibu. Dan ira pon pernah cakap kan, alahan ira sangat teruk sampai 2nd trimester? Apa yang ira buat untuk bantu kurangkan alahan adalah dengan amalkan soy protein Shaklee iaitu ESP (Energyzing Soy Protein) dan ia juga membantu boost energy sepanjang hari. 




Setiap kali pergi ke Klinik Kesihatan mesti nurse bekalkan dengan vitamin Folic Acid kan? Tahu tak sebenarnya folic acid ni sangat penting untuk mengurangkan risiko kecacatan pada bayi? Kita sangat digalakkan untuk consume folic acid 3 bulan sebelum berkahwin. Di Shaklee, kita bukan sahaja ada folic  acid tapi juga B complex yang kaya dengan vitamin B seeprti Vitamin B12, Thiamin, Vitamin B6, Riboflavin dan Biotin. B complex ni juga bagus untuk kurangkan masalah morning sickness. 





Perkara yang paling banyak ibu mengandung lalui semasa mengandung adalah HB low atau tekanan darah rendah. HB low ni boleh menyebabkan anemia dan beri kesan yang buruk kepada bayi. Sebab itulah pentingnya pengambilan multivitamin dan zat besi ketika mengandung. Di Shaklee kita ada multivitamin pertama di dunia yang berusia lebih 100 tahun iaitu Vitalize Shaklee. Multivitamin yang mempunyai 25 vitamin dan mineral yang mampu memenuhi keperluan nutrisi dalam badan kita. 





Orang cakap kerap terkena “simpul biawak” atau cramp kaki ni sebab kekurangan kalsium. Bakal ibu kena tahu ketika mengandung segala makanan atau nutrisi kita akan berkongsi dengan bayi. Jika keperluan nutrisi tidak cukup, ibu bakal mengalami masalah simpul biawak, gigi rapuh, gusi berdarah dan dapat meningkatkan risiko komplikasi pada kehamilan. Kalau ada ibu mengandung yang tak boleh minum susu untuk memenuhi keperluan kalsium, boleh juga ambil dalam bentuk supplemen seperti di Shaklee. OsteNutrix Shaklee bukan saja kalsium tetapi juga ada kandungan Vitamin D dan Magnesium. 

Bulan ni, Shaklee launch set Shaklee Mama untuk Prenatal Mama Wellness dengan kerjasama mantap bersama Embun iaitu produk keluaran Tanamera.



Selain supplement, terdapat 2 tambahan item dalam set Prenatal Mama Weellness iaitu Smooth Tummy Oil dan Relaxing Magnesium Gel. 


Lepas ni ibu mengandung tak perlu risau kalau ada masalah strechmark atau pun selulit. Smooth Tummy Oil ni sangat best. Ira dah cuba tau. Bau dia sangat sedap dan paling penting tak melekit. 


Kerap kena simpul biawak atau sakit sakit pinggang semasa mengandung? Boleh urut atau sapu bahagian yang sakit dengan Relaxing Magnesium Gel. Texture gel ni tak melekit tau. Biasanya semasa mengandung kita akan mengalami masalah susah tidur kan? Relaxing Magnesium Gel ni boleh meningkatkan kualiti tidur dan beri rasa tenang kepada anda.

So, dalam set ni sangat complete untuk ibu mengandung sebab cukup untuk keperluan dalaman dan luaran. 

Siapa nk cuba, boleh grab ya. Sebab limited edition ni. Hihi. Atau boleh WHATSAPP Ira untuk consultation. Untuk ibu mengandung yang baru pertama kali mengandung atau anda yang sedang mencari maklumat tentang AMALAN DAN KEPERLUAN UNTUK WANITA MENGANDUNG, boleh baca sini. 

Comments

Popular Posts