VITAMIN TERBAIK UNTUK WANITA


Assalamualaikum! Apa khabar semua. Hari ni ira nak share kan tentang vitamin untuk wanita. Wanita secara semulajadi Allah jadikannya seorang yang lemah lembut dan pengasih. Tapi jangan tak tahu, sebenarnya kaum wanita ni sangat berani, kuat dan berfikiran jauh. Dalam sesebuah rumahtangga, wanita merupakan tonggak utama. Peranan mereka sangat penting. 

Sebab itulah, terkadang mereka ni tidak ada waktu yang cukup untuk berehat dan menyebabkan mereka “burn out”. Tugasan harian yang tak pernah habis, kadangkala membuatkan kaun wanita cepat letih ditambah lagi perlu urusakan anak-anak. 

Dah nak masuk usia 30-an, Ira sendiri pon sangat memerlukan vitamin tambahan. Sebab Ira dah melalui proses hamil, bersalin, menyusu dan sekarang dalam proses membesarkan anak, jadi Ira perlukan extra energy untuk terus kekal sihat. Mujurlah Ira amalkan vitamin untuk wanita dari Shaklee. 

Bagi mereka yang tercari-cari vitamin tambahan untuk wanita bagi memelihara kesihatan secara menyeluruh, Ira nak kongsikan tentang vitamin Shaklee untuk kesihatan wanita.l berdasarkan pengalaman Ira sendiri. 

Vitamin Terbaik Untuk Wanita

1. Multivitamin

Bila umur dah masuk 30 an dengan rutin harian yang agak mencabar pastinya agak sukar untuk dapatkan vitamin dan mineral yang cukup dari pemakanan. Macam Ira sendiri confirm tak cukup semua nutrisi dalam makanan harian. Jadi, Ira tambah dengan consume Multivitamin Vitalize. Yang mana ia merupakan multivitamin pertama di dunia dan mempunyai 25 vitamin dan mineral penting untuk keperluan badan. Boleh baca sini untuk tahu lebih lanjut tentang Multivitamin Pertama di Dunia🤗

2. GLA Complex 

GLA Complex lebih kepada untuk membetulkan balik hormon dalam badan. Pastinya ada di kalangan wanita yang mengalami masalah period tak menentu atau hormon tidak stabil, sangat digalakkan untuk ambil GLA. Ia juga sesuai untuk wanita yang merancang untuk hamil selain membantu melegakanxx simptom senggugut dan menopause. 

3. Omega Guard 

Kandungan Asid lemak Omega 3 berfungsi melancarakan peredaran darah sekaligus bagus untuk mereka yang mempunyai masalah kardiovaskular dan kolestrol yang tinggi. 

Selain itu, Omega 3 sangat penting sebab bersifat tinggi anti radang yang mana mampu untuk mengawal keradangan dalam badan kita. Keradanganyang tinggi dalam badan biasanya disebabkan stress, kurang tidur, banyak makan makanan ringan dan tinggi gula. 

4. Kalsium dan Magnesium

Dua mineral ni sangat penting untuk kesihatan tulang. Membantu juga untuk tidur lena supaya badan lebih cergas dan tak sakit sakit badan. Boleh ambil mineral ni dalam OsteNutrix macam Ira makan setiap malam. Dalam OsteNutrix ada kalsium, magnesium, Vitamin D, Mangan dan Zinc. 

Wanita, kita perlulah prihatin terhadap tahap kesihatan mental dan fizikal kita. Sebolehnya kita ingin mengelak daripada penyakit yang beri kesan pada diri kita seperti kemurungan, masalah berat badan dan lain-lain. Kita perlu mengubah diet harian kita yang lebih sihat, gaya hidup yang lebih sihat dan jauhi aktiviti yang membahayakan diri. Serta jangan lupa untuk consume vitamin agar lebih bertenaga untuk menguruskan suami dan anak-anak🤗

Jika ingin mencuba vitamin untuk wanita dari Shaklee, boleh klik wasap. Ira akan beri consultations terbaik untuk anda. 


#shakleejohorbahru

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleejohorbahru






Comments

Popular Posts