DOA YANG BAGUS UNTUK WANITA AMALKAN

Assalamualaikum, entry kali ni Ira nak sharekan tentang doa untuk wanita yang bagus untuk diamalkan. Menjadi seorang wanita itu indah, mudah ke Syurga sebenarnya. Asal buat apa saja semua perintah Allah dan meninggalkan laranganNya. In sha Allah dipermudahkan urusan dunia akhirat. 

Antara doa yang boleh diamalkan oleh wanita untuk kehidupan harian adalah; 

1. Zikir Fatimah

Inilah penawar ringkas yang Nabi Muhammad S.A.W. ajarkan kepada anak dan menantunya bagi meringkan keletihan dan kesusahan hidup mereka. 

Alangkah baiknya jika amalan ni diamalkan untuk wanita terutamanya yang bergelar ibu atau sesiapa saja yang merasai kepenatan setelah melakukan tugas-tugas harian. 

3. Doa Penaik Seri Wajah



Doa ini hendaklah dibaca sebanyak tiga kali dan sapukan ke seluruh wajah. Boleh diamalkan setiap kali sebelum keluar rumah atau sebelum bertemu orang. Sebaik-baiknya diamalkan juga setiap kali selesai solat fardhu. 

Selain itu, doa ini juga mampu mengeratkan hubungan suami isteri dan boleh diamalkan untuk keluarga dan sahabat supaya hubungan kekal harmoni. Walau bagaimanapun,  berdoalah dengan ikhlas dan niat yang baik. 


3. Doa Meminta Jodoh yang Baik


“Jodoh itu rahsia Allah”. Pernah dengar tak kata-kata ni? Kalimah ni benar tapi tidak bermakna kita perlu duduk saja tanpa berusaha mencari jodoh. Bahkan dalam Islam dianjurkan berusaha mencari jodoh sesuai keinginan. Dan sebahagian daripada usaha tersebut haruslah disertai dengan doa. 

Comments

Popular Posts