Tips Kurus dengan Cepat

Tak dinafikan Malaysia dikenali juga sebagai syurga makanan. Pelbagai iniovasi makanan seharian kita mula diperkenalkan seperti Ayam bercheese, maggie bercheese atau nasi lemak bercheese. Semuanya nak di cheese kan? Secara tak langsung semua ini menyebabkan masalah obesiti dalam kalangan rakyat Malaysia mula meningkat. Masalah obesiti ni juga disebabkan oleh proses penghadaman yang tidak lancar dan menyebabkan toksin mula berkumpul di dalam badan. 

Nak kurus dengan cepat pastinya memerlukan penghadaman yang baik setiap hari. Selain itu, sangat penting pengambilan air yang cukup, pengambilan serat dalam makanan seharian serta nutrien yang membantu untuk memudahkan proses detoks bagi  mengekalkan sistem penghadaman yang sihat. 

Jom Ira share beberapa nutrien untuk sistem penghadaman yamh sihat sekaligus bantu untuk kurus dengan cepat. 


1. HERBLAX (Pelawasan)

Pemakanan seimbang yang kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman yang kerap menyumbang kepada pergerakan usus yang sihat. Untuk melegakan masalah sembelit, sangat disarankan untuk mengambil Herblax sebagai supplement tambahan.

  • Campuran proprietari Herblax termasuk daun senna, yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semula jadi
  • Herblax membantu merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh



Herblax Shaklee mempunyai 120 tablet yang boleh di consume untuk tempoh sebulan. Saranan penggunaan untuk dewasav dan kanak-kanak 12 tahun ke atas ialah sebanyak 4 biji sehari selepas makan seminggu dalam 2-3 kali dan ambil bila perlu sahaja.







2. ALFALFA COMPLEX 

Alfalfa, sejenis tumbuhan yang berkhasiat, telah digunakan secara turun-temurun untuk manfaat kesihatan. Ia mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini kaya dengan nutrien dan mineral.

Alfalfa Complex adalah Shaklee Signature Formula yang asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada 1950an. Ditanam di kawasan subur Antelope Valley, California. Shaklee menuai alfalfa semasa di puncak kematangan iaitu semasa berumur 2 tahun, untuk memastikan memperolehi kandungan nutrisi yang terbaik. Selepas dituai, ia diletakkan untuk pengeringan di bawah udara segar dan sinar matahari panas California dan Shaklee hanya menggunakan serbuk dedaun terbaik untuk menghasilkan tablet alfalfa.

Alfalfa Complex didatangkan denga 2 saiz botol. Saiz kecil mempunyai 330 tablet dan saiz besar mempunyai 700 tablet. Saranan penggunaan untuk dewasa ambil 10 tablet sehari sekali selepas makan. 



3. LECITHIN 

Lecithin adalah ‘pengemulsi semulajadi‘ yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.

Lecithin bertindak mengemulsi lemak atau memecahkan lemak. Ia berupaya membakar lemak dengan lebih cepat jika disertai dengan senaman yang sesuai. Pengambilan Lecithin mengikut kuantiti yang disyorkan membantu mempercepatkan pembakaran untuk mendapat kesan penurunan berat badan yang seimbang.

Untuk anda yang ada masalah kolestrol disarankan untuk mengambil Lecithin. Lecithin memecah dan mencairkan lemak terutamanya kolesterol , menurunkan kadar total kolesterol dan meningkatkan kadar HDL ( kolesterol baik ) serta membantu mengawal paras triglycerides. Lecithin juga mengurangkan lemak yang termendap di pembuluh darah dan juga mengurangkan kesan buruk akibat masalah kolesterol yang tinggi.

Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kacang soya organik. 

Lecithin Shaklee mempunyai 180 softgel dan sesuai unti 1 bulan penggunaan. Saranan  penggunaan untuk dewasa ambil 2 softgel setiap kali sebelum makan bersamaan 3 kali sehari.



Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee untuk membantu turunkan berat badan dengan  selamat dan sihat? boleh WHATSAPP  Ira untuk sebarang consultation.

Bila ada yang tanya bagus ke Supplement Shaklee ni? Semestinya anda tidak akan dapat formula exclusive setiap supplement Shaklee di mana-mana. Jom baca KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE TERBAIK DI MALAYSIA




#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

 #shakleetriumph2023 

#pengedarshakleejohorbahru

Comments

Popular Posts