PENGALAMAN RAMADHAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE



Ira mula berpuasa dengan Shaklee sejak tahun 2017 lagi. Setiap kali bulan Ramadhan menjelma perkara yang paling merisaukan bila gastrik tiba-tiba muncul, tapi sejak amalkan Set Puasa Shaklee, gastrik dah tak datang lagi! Paling best bila badan lebih cergas sepanjang hari dan tak mudah lapar. Tahun 2022 pula, tahun yang agak mencabar dimana Ira berpuasa ketika hamil 6 bulan. Sebagai bakal ibu banyak perkara yang perlu dititik beratkan sebelum berpuasa iaitu keselamatan bakal ibu dan juga bakal bayi. 

Untungnya Shaklee dah siap sedia set Puasa Shaklee yang lengkap dengan nutrisi untuk keperluan bakal ibu dan bayi. 

Dan kebetulan juga Ramadhan 2023 ni, Shaklee sediakan promo puasa yang menarik sesuai untuk seisi keluarga. 




Energizing Soy Protein (ESP)


Dapat berikan nutrien yang secukupnya agar kita kekal bertenaga sepanjang berpuasa. Dengan Glisemik Indeks (Gl) yang rendah, ESP mampu berikan rasa kenyang yang lebih lama. Sesuai untuk mereka yang gastrik kerana sifat protein soy yang lembut pada perut.




Performance Drink Lemon Lime


Badan kita secara semulajadi akan kehilangan elektrolit melalui pernafasan, peluh dan kencing. Kehilangan yang berlebihan boleh menyebabkan dehidrasi, ditambah pula dengan keadaan cuaca Malaysia yang terik. Tidak cukup hidrat juga akan menyebabkan kita sakit kepala. Performance Drink penting untuk menghidratkan dengan gabungan elektrolit Opti-Lyte dan campuran unik karbohidrat untuk berikan tenaga segera dan berterusan. Performance Drink memang sangat-sangat wajibbb untuk ada everytime sahur!



Cinch Shake


Kita mungkin tanpa sedar akan mengalami kenaikan berat badan jika ambil makanan berlebihan ketika bersahur dan berbuka. Jadi dengan tambahan Cinch ketika berpuasa, bantu kita untuk dapatkan berat badan yang ideal dan kesihatan otot yang baik tapa lemak dengan bantuan Leucine dalam Cinch. Cinch juga kaya dengan protein dan juga serat yang bantu lancarkan penghadaman ketika berpuasa. Cinch juga bertindak sebagai Meal Replacment yang beri rasa kenyang lebih lama. 



Terdapat 3 flavour Cinch Shake di pasaran

Malaysia

  • Cinch Vanilla
  • Cinch Chocolate
  • Cinch Cafe Latte
Dengan 3 item di atas la banyak bantu ira untuk berpuasa dengan lebih tenang ketika hamil. Sedikit sebanyak kerisauan mula hilang. Bertukar dengan perasaan teruja dan tak percaya dapat berpuasa dengan lancar seperti orang lain. Selain ibu hamil, ibu menyusu pon sangat digalakkan untuk ambik set puasa Shaklee. 

Pengalaman ira bila sahur tak ambil protein shake, badan akan cepat menggigil dan terbaring lesu. Memang sejak dari situ, ira tak boleh skip protein shake setiap kali sahur🤗

Untuk anda yang baru pertama kali ingin mencuba set puasa Shaklee, tahun 2023 Shaklee telah buat promosi tak masuk akal! Harga yang ditawarkan jauh lebih jimat dan murah berbanding tahun sebelumnya. Jom klik sini untuk dapatkan persediaan Ramadhan 2023. 





Comments

Popular Posts